Już w 1945 roku Peltonen w Finlandii rozpoczął produkcję nart biegowych, dzięki utalentowanemu narciarzowi i rzemieślnikowi Toivo Peltonenowi.
Historia Peltonena w narciarstwie biegowym jest równie długa jak historia produkcji tych nart – Toivo Peltonen używał własnych nart podczas zawodów, na których wygrywał w regionalnych wyścigach. Pierwsze medale olimpijskie na nartach Peltonena zdobyli w 1972 roku w Sapporo Jurij Skobow i Władimir Woronow (ZSRR).
W ciągu kolejnych dziesięcioleci produkcji nart nastąpiło wiele rewolucyjnych zmian w rozwoju nart i techniki narciarskiej, a oczywiście także w technologiach produkcyjnych.
Jednak tym, co napędza firmę Peltonen przez cały ten czas, jest pasja do narciarstwa biegowego i innowacje.
Rok 2011 był rokiem największej zmiany w historii firmy Peltonen. Wtedy rozpoczęto produkcję w nowej i nowoczesnej fabryce w Heinola. Zainwestowano znacznie w nowe urządzenia produkcyjne i technologie, dzięki czemu potroili moc produkcyjną w porównaniu do ich poprzedniej fabryki w Hartoli. Pomimo przeprowadzki w 2011 roku osiągnęli rekordową ilość wyprodukowanego towaru.
Narty biegowe ręcznie wykonane w Finlandii, z know-how i jakością gwarantowaną marką PELTONEN, to idealny wybór dla najbardziej wymagających narciarzy, którzy oczekują najnowocześniejszego i najlepszego wyposażenia na rynku. Fińska marka nart biegowych Peltonen specjalizuje się i produkuje wyłącznie narty biegowe, co samo w sobie gwarantuje najwyższe know-how i najnowocześniejsze rozwiązania techniczne.
Peltonen był pierwszym producentem, który wprowadził narty biegowe z wykorzystaniem nanotechnologii CNT. Dzięki tej technologii możesz wypróbować narty biegowe z użyciem kleju z nanorurkami węglowymi, co zapewnia wyjątkową wytrzymałość konstrukcji przy niskiej wadze. Narty wyścigowe Supra X i Infra X są nawet wyposażone w ultralekki przód i tył z karbonu. Narty biegowe z serii Nanogrip mają specjalną nanotechnologiczną powłokę ślizgu, która zapewnia poślizg i przyczepność dla klasycznej techniki bez potrzeby woskowania. Ta powłoka znajduje się na całej długości narty, umożliwiając dobrą przyczepność także na głębokim śniegu poza trasą biegową.